založila jsme ještě jeden profil http://bresta1.rajce.idnes.cz/ Tam budu zveřejňovat takový ty nezařaditelný alba jako třeba dokumenty a alba typu "cestou do práce", nebo "odpolední vycházka". Tak pokud vás to bude zajímat, jste vítáni.
26 fotek, leden 2012, 1 286 zobrazení, 346 komentářů | krajina, příroda, *Soutěž: Zasněžená krajina
Pár postřehů ze zasněžené krajiny krkonošské z posledních dnů.
116 fotek, červen 2010, 1 149 zobrazení, 54 komentářů | cestování, krajina, příroda
Naše úžasná dovolená plná deště a zimy, ale nakonec také slunce na začátku června 2010.
49 fotek, 23.7.2011, 698 zobrazení, 137 komentářů | cestování, krajina, příroda
Měli jsme možnost navštívit jediné ledovcové jezírko na české straně Krkonoš. Já o něm do letoška nevěděla. Je skryto nedaleko neznačené cesty pod Kotlem. Jezírko je už v I. zóně KRNAP a my jsme si ho mohli prohlédnout díky akci pro veřejnost pořádanou opět KRNAPem. Tentokrát to bylo obzvlášť vydařené. Bližší komenty u obrázků. A pokud byste se tam někdo chtěl vydat přes omezení vstupu, tak se snažte nešlapat na rašeliník. To je takový vyšší mech, pěkně to na něm čvachtá a je hrozně citlivý na sešlapání. Jinak cesta je zatím v II. zóně, takže se tam může, ale já bych v tom terénu asi sama zakufrovala.
75 fotek, 17.9.2011, 503 zobrazení, 41 komentářů | oslavy, rodina-přátelé
Konečně den D. Z Hůrek jedeme 24 km do Jindřichova Hradce. Postupně se scházíme na třetím nádvoří zámku. Nakonec se nás na obřadu sešlo bratru ke stovce. Paní matrikářka je z nás trochu nervózní, pravda nikdo jí moc neposlouchá, je tam pěkný šrumec. Nakonec se zformujeme do správných dvojic a pomalým krokem vyrážíme k oltáři. Nevěsta a ženich nepřichystají překvapení, řeknou zřetelně své ano. Všichni jsme dojatí a přejeme oboum moc štěstí do společného života. Pak se fotíme v různých větších či menších skupinkách. A začíná další část svatebního dne.Celá velká skupina se přemísťuje na nádraží, aby se vláčkem po úzkokolejce přemístila k místu svatební hostiny. Takže pokračování ve 4. díle.
76 fotek, 14.9.2012, 499 zobrazení, 372 komentářů | cestování, krajina, příroda, rodina-přátelé
"Pálavskou krajinou, za krásou Venušinou, kola nás povezou. Pálavo, Pálavičko, zdravíčko nám dá Tvé vínečko." A taky tak to bylo, kroužili jsme čtyři dny touto magickou krajinou, popíjeli burčáček a vínko, do toho nám svítilo sluníčko, které rozzářilo bílá skaliska Pálavy. Tak trochu té atmosféry předávám dál. A o básnické vsuvky se zasloužil Jarda K. a spol.
41 fotek, únor 2015, 494 zobrazení, 141 komentářů | krajina, příroda
Rok se s rokem sešel a je tu pět polovina února a výjezd na Starou Pilu v osadě Jizerka.První okouzlení jizerskohorskou přírodou jsem vnořila do předešlého alba http://brestaci.rajce.idnes.cz/Jizerky_2015_prvni_stripky a takže nyní trocha dokumentačních pro účastníky připomenuvších dnů a zážitků.
24 fotek, únor 2015, 474 zobrazení, 146 komentářů | cestování, krajina, příroda
První fotopostřehy z akce " Přejezdy Jizerských hor". Osada Jizerka a všudypřítomný Bukovec.
33 fotek, 16.2.2015, 447 zobrazení, 26 komentářů
Ze společenské části pobytu vybírám to nejlepší_" maškarní bál". Na to se vždy těšíme, zahodíme předsudky, oblékneme převleky a do víru zábavy vyrazíme.
29 fotek, 22.3.2015, 436 zobrazení, 107 komentářů | krajina, příroda
Minulou neděli mělo být jaro. Dost bylo už zimy. Na vítání jara jsem vymyslela cestu za šafránovými loukami do Horních Albeřic. Byl z toho pohodový den za poznáním křížové cesty u Horního Maršova s vyobrazením malířem Alešem Lamrem. Stojí zato shlédnout. V Horních Albeřicích jsme nenašly šafrány, ty byly ještě v hlubokém spánku pod sněhem, ale našly jsme malebnou horskou krajinu s typickou lidovou architekturou vesnických horských stavení roztrušenými na stráních Albeřického údolí. Je to skoro zapomenutý kraj, ale o to oku lahodnější. Mezitím počasí připravilo aprílové počasí v podobě souvislé sněhové pokrývky, za kterou by se nestyděl prosinec. Tak nevím, jestli dám šafránové louky podruhé.
115 fotek, květen 2010, 428 zobrazení, 16 komentářů | cestování
Květnová Vídeň
66 fotek, srpen 2012, 422 zobrazení, 234 komentářů | cestování, krajina, příroda
Druhý díl našeho poznávání severních Čech je o skálách a vyhlídkách a vyhlídkách a skálách, až nám to lezlo i ušima, ale stále to bylo objevné a úžasné. Jo a taky se semtam objeví opět naše nejdelší řeka Labe a taky Elbe.
101 fotek, březen 2009 až září 2011, 417 zobrazení, 38 komentářů | oslavy, rodina-přátelé
Jsme ve vláčku a vesele uháníme k Hůrkám. Hodinka uběhne coby dup a máme před sebou další svatební pochůzku. Pěšky přeběhneme 1 km na Blato, kde máme pozdní oběd s výborným dortíkem. A stejnou cestou nazpátek na Hůrky a tam rozjedeme pořádnou merendu až do rána. Teda někteří. A jestli si myslíte, že druhý den po svatbě bude poklidný, tak se mýlíte. Ale nechte se překvapit.
Hermínka  0
21 fotek, červenec 2012, 409 zobrazení, 18 komentářů | děti, doma, rodina-přátelé
A je to tady milá rodinko, přátelé a kamarádi, přišel na svět človíček maličký. Hermínka pozdravila maminku Evu, tatínka Petra a brášku Lojzíka ve středu 11.července v 11 hodin. Vítáme ji na světě a přejeme ji zdraví, radost, štěstí.
17 fotek, 15.3.2015, 406 zobrazení, 55 komentářů | cestování, krajina, příroda
Loni nás moc zaujala oblast na jih kolem Jičína s barokní koncepcí krajiny.Nebudu se opakovat, výklad zde : http://brestaci.rajce.idnes.cz/Jicin_Marianskou_zahradou_I./ Tentokrát jsme zvolili pěšo výlet a objevovali jsme schované kaple kolem vrchu Veliše. A celý den bylo pošmourno..... No a proto jsem se uchýlila k výrazné SW úpravě a k rámečkům černým. Nějak mi to k tomu pasuje.
41 fotek, 30.6.2012, 402 zobrazení, 212 komentářů | krajina, příroda
Opět jsme se přidaly k dolňokaleňákům v Černým Dole k pochodu za východem slunce na Sněžce. Počasí bylo super, tropická noc, měsíc i hvězdy svítily tak, že jenom za jejich svitu jsme došly až na vrchol. A já jsem tentokrát pochopila, že nejde o samotný východ slunce, ale o tu cestu. Těžko popisovat, to se musí prožít.
74 fotek, srpen 2010, 400 zobrazení, 6 komentářů | cestování, krajina, příroda
Morava dovolená 3 - tentokrát lednický a valtický areál a návrat zpět přes klášter Rosa Coeli a horu Blaník
60 fotek, červen 2011, 385 zobrazení, 108 komentářů | architektura, cestování, krajina, příroda, vesnice
Malá vycházka za poznáním lidové architektury horských vesniček, zapomenutých koutů západních Krkonoš. Pořádal KRNAP a opět to plně splnilo naše očekávání. Za doprovodu Mgr.Loudy jsme se dověděli maximum informací, jak naši předci stavěli své domečky v souladu s přírodou a vytvářeli tím charakteristický ráz krajiny. Takže odborné poučky pod fotkami jsou slova našeho průvodce. Pokud to napíšu nepřesně , tak je to pouze mou nepozorností, protože jsem fotila a fotila. :-)
28 fotek, duben 2011, 378 zobrazení, 15 komentářů | koníčky
Blíží se Velikonoce a kraslice k nim patří. Trochu opět mého tvořeníčka především technikou vyškrabávání. To umím od mé babičky.
84 fotek, srpen 2012, 356 zobrazení, 264 komentářů | cestování, krajina, příroda
Letošní putování s "Pšendou" nám ukázalo krásné kouty severních Čech a malebná zákoutí kolem naší rodné řeky Labe, která v těchto místech nabírá na mohutnosti a lenosti. První díl věnuji poznávací části výletu, kde jsme objevovali Ústí nad Labem s jeho pozitivy i negativy, Litoměřice a okolí a další místa , která nás hodně zaujala. Příští díl bude o vyhlídkách a skalách a skálách a vyhlídkách a stále kolem dokola a vždy trochu jinak.
47 fotek, říjen 2014, 344 zobrazení, 117 komentářů | cestování, krajina, rodina-přátelé
Tak už 4.ročník podzimního cyklování po Jizerských horách s Jardou Š. a celou naší milou skupinkou účastníků zájezdu z různých koutů VČ a dokonce i SVČ kraje. Letos jako jiné roky se počasí vydařilo, hodně jsme toho společně viděli a zažili. A protože cyklování není o focení, tak jenom pár dokumentačních záběrů z toho našeho úúúžasného pobytu.