založila jsme ještě jeden profil http://bresta1.rajce.idnes.cz/ Tam budu zveřejňovat takový ty nezařaditelný alba jako třeba dokumenty a alba typu "cestou do práce", nebo "odpolední vycházka". Tak pokud vás to bude zajímat, jste vítáni.

Proměňte svá alba ve fotoknihu

Ideální jako dárek nebo jen tak pro sebe na památku.

35 fotek, 21.7.2018, 56 zobrazení, 32 komentářů | cestování, krajina, příroda
Jizerské hory ze severní strany jsou překvapivě strmé, skalnaté a hojné na vodopády. Pro mne jedna z nejhezčích tras JH je z Hejnic podél Černého potoka s jeho vydatným vodopádem, strmou cestou na Frýdlantské cimbuří a zpět kolem vodopádu Štolpického potoka a především po staré Štolpišské silnici zpět do Hejnic. Zažijete po cestě vše, co Jizerské hory nabízí: divoké soutěsky s vodopády, skalnaté vyhlídky s dalekými výhledy do Polska, ale i dlouhé jednotvárné úseky panelových cest a zajímavou technickou památku staré lesní alpské silnice podél potoka Černého Štolpicha. Krásný den pro dámskou jízdu.
53 fotek, 4.7.2018, 50 zobrazení, 11 komentářů | dokumenty, kultura, zábava
Ahoj Praho, ahoj Česká republiko, to je krásná letní noc, přivítal nás Mick Jagger. A pak to rozjeli se vší parádou a neskutečnou energií celé kapely po dvě hodiny. Nezapomenutelný zážitek, super atmosféra a absolutní pohoda.
43 fotek, 7.7.2018, 44 zobrazení, 14 komentářů | cestování, dokumenty
Baví mě hledat v krajině mizející stavby a seznamovat se s jejich historií, definitivním osudem k zániku, či nadějí pro obnovu. Blízké okolí Úštěka ( Ústecký kraj) nabídlo hned několik objektů bez větší naděje, ale i zadařený kousek obnovy zchátralého komplexu zámku a kostela v Konojedech. K těm méně šťastným , ale s určitou nadějí patří kostel a zámek ve Stvolínkách, asi má zpečetěno tajemná ruina kostela v Bílém Kostelci a definitivně odzvonilo zvonici v Mukařově. Osud všech těchto staveb zpečetilo vysídlení německého obyvatelstva po roce 1945, stavby chátraly bez údržby a oprav, zámky byly předány do správy armádě nebo státním statkům, kostely měly větší smůlu, ty nikdo v padesátých letech nepotřeboval.
21 fotek, 8.5.2018, 115 zobrazení, 95 komentářů | krajina, příroda
Sváteční den si vyžaduje sváteční aktivity a tak k jsem se vydala na hřebeny Krkonoš zkontrolovat, zda na mých oblíbených místech krkonošské tundry okolo Luční hory již kvetou koniklece alpinské a zda najdu rozkvetlou prvosenku nejmenší.Krkonošská příroda teprve pomalinku nabírá dech po uplynulé zimě, proto v béžových barvách tundry jako perličky zazářily růžová kvítka prvosenky nejmenší a koniklece alpinské hezky bíle opuntíkovaly louky a příkopy kolem cesty u kapličky obětem hor nad Luční boudou.
68 fotek, letos v květnu, 85 zobrazení, 94 komentářů | cestování, krajina, příroda
Poznáváme krajinu Prachaticka, třídenní putování s partou kamarádů a kamarádek nás zavedlo na cesty, cestičky mezi Vimperkem, Husincem a Prachaticemi. Počasí nakonec bylo fajné, přívaláky spadly o trochu víc na severu, nás ochránily deštníky a s písničkami na rtech jsme za bubnování deště razili k Bavorovu.V Bavorově jsme si zazpívali písničku kdyby byl Bavorov.... v Husinci jsme zpívali Na břehu Blanice.... a Vimperk? (dočetla jsem se Od Vimperka jedou vozy, vezou Anču nemá .....) Povedený víkend.
17 fotek, květen 2009 až březen 2018, 70 zobrazení, 39 komentářů | krajina, příroda
První jarní protažení kolem Mladých Buků na Trutnovsku. Poslední březnovou neděli jsme se vydali prozkoumat naučnou stezku s názvem Kolem Pekelského vrchu. Pekelské to chvílemi bylo, sic sněhu bylo již pomálu, ale zmrzlé listí na lesních pěšinách dostatečně prověřilo naši stabilitu. První jarní vejšlap jsme zdárně zdolali, ale mnou slibovanou jeskyňku jsme nenašli, tak třeba dáme někdy repete.
69 fotek, letos v únoru, 174 zobrazení, 156 komentářů | cestování, krajina, rodina-přátelé
48. ročník Přejezdů Jizerských hor a můj osmý byl opět velmi zdařilý. Letos, tak nějak neplánovaně, jsem do každého dne putování zařadila nějakou tu Jizerskou tisícovku. Na konci jsme jich s Pepou napočítali 9. Můj osobák. :-). A všechny byly něčím výjimečný a všechny byly super. Letos počasí nečekaně přálo, sluníčko, mrazivo, lyže jezdily tak, jak jsme od nich očekávaly. Stačil vosk modrý, ráno namazaný. Takže vše jak mělo být a těšíme se na další...... 2019.
45 fotek, 22.1.2011, 178 zobrazení, 64 komentářů | cestování, krajina, příroda, rodina-přátelé
Sobotní výlet na běžkách ze Špindlu přes Pláně a Strážné do Vrchlabí. Nakonec jenom já a Vašek. Ten den neměl chybu, krásné počasí, teploty mírně pod nulou, lehce napadaný prašan, bezvětří, málo lidí, dobře namazáno,úžasné výhledy, takových dnů o víkendu je pár ne-li jeden za zimu. Snad se trochu podařilo zachytit tu úžasnou atmosféru toho dne.
72 fotek, srpen 2017 až březen 2018, 66 zobrazení, 33 komentářů | cestování, města
" Město Znojmo na pomezí rakouském leží nad řekou řečenou Dyje, v kraji na víno a obilí velmi úrodném. Jest město pevné a pěkně vystavné..." - Bartoloměj Paprocký roku 1593.
Je spousta krásných historických měst v republice kudy kráčely dějiny. A jedno z nich s ohromným genius loci je Znojmo. Tisíce let historie tohoto města prýští z každého koutu města, vnímáte ho, citíte, vidíte. A to vše kupodivu bez davů turistů. Znojmo se stalo pro mne TOP objevem roku. Další zastávka národní kulturní památka zámek Jaroměřice nad Rokytnou a lehce Třebíč - židovské město a Bazilika sv. Prokopa zapsaná památka UNESCO.
22 fotek, 6.1.2018, 130 zobrazení, 60 komentářů | cestování, krajina, příroda
První pěšina v roce 2018 s Janičkou T. nás zavedla na hodně málo známá místa Krkonoš a to na cesty a necesty kolem vesničky Poniklá. Počasí nám stále nedopřává sluníčka, teplota je mírně nad nulou, v týdnu napadaný sníh je měkký a mokrý, všude kolem se válí mlha. Ale my už jsme zocelený a hlavně vybavení správným oblečením, takže nás ani toto počasí nerozhází. Nálada je vysoko nad bodem mrazu v očekávání, co nás cestou zajímavého potká. Trasa vede loukami směrem na Jestřebí v Krkonoších a k Horní Dušnici a zpět. Jdeme neznačenými cestami a někdy i necestami a ani potoky bez lávek nás nezastaví, pouze prověří kvalitu obuvi na nohách nás poutníků po Krkonoších. To vše zaznamenáno 6. ledna roku dvatisíceosmnáctého.
23 fotek, letos v lednu, 113 zobrazení, 58 komentářů | krajina, příroda
Sobotní vejšlap Krakonošovem, tentokrát po hřebenech. Na první pocit špané počasí, že by psa nevyhnal. Na druhý pocit úžasná atmosféra pravé zimy, podmanivé a tajemné horské krajiny se spoustou panenského sněhu, s prachovými peřinami, vločkami sněhu. Sluníčka nebylo, jen opět ta mlha, kterážto nám v poslední době naděluje svého přídělu sobotu co sobotu. Zato mráz a vítr vymalovaly na kamenech úžasné ledové obrazce. Tyčové značení nás bezpečně provedlo hřebenovkou a útulná hospůdka na boudě Martinovce nabídla své útroby a vcucla vymrzlé poutníky Krakonošovem. Opět vydařená fotovycházka s výbornou partou, dobrou náladou a úsměvy na tvářích.
23 fotek, 2.12.2017, 91 zobrazení, 18 komentářů | krajina, příroda
Cestičkam, dnes již zarostlými, krajinomalíře a rodáka z Víchovské Lhoty v Krkonoších - Františka Kavána jsme se vydali sobotním putování s Janičkou T. A atmosféra krajiny jeho obrazů nás vcucla dokonale po celý sobotní vejšlap.A jak jsem to viděla já......
14 fotek, 17.11.2017, 112 zobrazení, 47 komentářů | cestování, krajina, příroda
Chtěla jsem si vyfotit ranním světlem nasvícené Trosky z vyhlídky na Kozákově a večerní slunce zapadající na obzoru spolu s Ještědem také z Kozákova. To byl plán. S těžkou černou mlhou jsme vyrazily z parkoviště na Kozákově, viditelnost nula a s mlhavý tmavý den nás provázel po celou cestu. Dolů příkrou cestičkou po klouzajícím se blátě jsme zabrzdili u radostné studánky a pak cestičkami mezi podkrkonošskými chaloupkami jsme přes Dubecko došly ke zřícenině hradu Rotštejna. Tam nás na chvíli pohltily skalnatá zákoutí Klokočských skal se záplavou hnědých kapradin v moři zeleného borůvčí a pak sjme se pomalu začaly vracet přes Vesec a Drábovnu zpět do vršku Kozákova. Nakonec ty skály Českého ráje v mlze nemají chybu.
9 fotek, 18.11.2017, 90 zobrazení, 27 komentářů | krajina, příroda
Podzimní víkendové dny nepřejí sluníčku, ale mlhy dopřávají letos přehršle. Sobotní fotovycházka s KRNAPem nás protáhla cestou necestou z Vrchlabí do lesů kolem Dolního Dvora. Ty vysněné fotozáběry jsme sice neudělali, ale zato jsme si užili pohodové a přátelské atmosféry souputníků s foťáky na cestě v ponurém mlhavém dnu. A víte co je to dumlikačka? Výborná krkonošská polévka z tuřínu. A tu jsme ochutnali při dlouhém pozdně obědovém menu v Dolnodvorském hotýlku Česká farma.A domů jsme se vydali nakonec už za svitu baterek a mobilů krkolomnými lesními cestičkami, blátem, loužemi, přes kořeny, kameny, ale šťastní, že jsme to všechno zažili.
36 fotek, srpen 2017, 102 zobrazení, 53 komentářů | cestování, krajina, příroda
DAlší fotodokumentační restík z roku 2017. Loňskou dovolenkovou poznávačku jsme věnovali okolí Znojma. Znojmo je úžasné město s bohatou historií, památková rezervace. To bude později, ode mne dostane samostatný prostor v sólo albu. Za ten týden pro nás byla všudypřítomná řeka Dyje. Ke konci jsem už říkala, že mi leze i ušima.Turistické cestičky kolem Dyje nejsou procházka růžovým sadem, to ani náhodou. Já tomu říkala kozí stezky z jedné strany skaliska, z druhé propasti k toku řeky nebo zarostlý břeh řeky samé. Romantika, tak jak já ji můžu. TAk pojďte pobejt, trasy lehce popíšu u obrázků.
14 fotek, květen 2017, 95 zobrazení, 28 komentářů | krajina, příroda
Začínám řešit loňské fotorestíky. Moje první seznámení se s krajinou okolo Kyjova tzv. Moravským Toskánskem. Byl to cyklovýlet, mnoho času na focení nebylo. Ale určitě se sem vrátím a snad s lepší výbavou a v lepším čase.
1 fotka, 20.12.2017, 76 zobrazení, 11 komentářů
26 fotek, 16.12.2017, 302 zobrazení, 79 komentářů | cestování, krajina, příroda
Zimní fotovejšlap na sněžnicích na Sněžku ( teda z Růžové hory) přes Luční boudu do Pece. Nový sníh, mlha, mraky a slunce, co víc si oko fotografovo může přát. To vše nám v sobotní den nadělil Krakonoš. Na kopec nás poslal v husté mlze, z kopce trochu přisvítil a pod kopcem to rozehrál na plné pecky. Za Luční boudou ještě nasvítil Sněžku, to na rozloučenou a hned poté nás poslal opět do husté mlhy.Pohodový den s partou fotonadšenců neměl chybu.
13 fotek, 4.11.2017, 70 zobrazení, 35 komentářů | cestování, krajina, příroda
První listopadovou sobotu jsme se vydali s Janičkou T. poznávat tentokrát podkrkonošskou krajinu a to kolem Nové Paky. Z Paky jsme vyrazili po modře zanačené cestě, abychom kousek před Vidochovem tuto značku opustili a loukami a lesními pěšinami doputovali k málo známému místu lesní kapli Zlatnici s křížovou cestou. Sem značené cesty nevedou a je to škoda. Klidné malebné místo vyzývá k zastavení, relaxaci, rozjímání. Po svačince jsme pokračovali v našem putování a na Horkách u Staré Paky jsme se napojili na zelenou značku a přes hřeben Kozince jsme se vrátili zpět do Nové Paky. Na přístrojích jsme naměřili trasu v délce 15 km, ale v nohách v těžkém rozbláceném a měkkém terénu jsme cítili kilometrů aspoň dvacet.Zážitky a dojmy jsme společně zhodnotili v Ježkově statku, čímž jsme udělali tečku za tím naším povedeným výletem.
29 fotek, 30.12.2017, 97 zobrazení, 63 komentářů | cestování, krajina, příroda
Povánoční vejšlap jsem tentokrát naplánovala do míst spojených s románem Boženy Němcové Babička. Den před Silvestrem byl konečně mrazivý, bez mlhy a aj sluníčko se na nás usmálo. NAše putování začalo na železniční zastávce Olešnice a žlutá značka nás zavedla do údolí řeky Úpy k Boušínskému dřevěnému mostu. Odtud jsme již sledovali téměř celou cestu červenou značku Babiččiným údolím a Úpu jsme pozorovali ze břehů řeky, nebo jsme se vyšplhali do vysokých skalních stěn a pozorovali řeku z výšky. Obojí stálo zato. Nejzajímavější jsou dřevěné lávky a mostky, které umožňujjí v hojné míře přecházet řeku z jednoho břehu na druhý.A tak jak jsme předpokládali,v tuto roční dobu bylo jinak turisticky exponované místo Babiččina údolí celé jenom naše.