Oblíbené

123 oblíbených alb 3 oblíbenci

tenjemuj
Guláš, jaký vám dovedou naservírovat jen České dráhy. Naplánoval jsem si výlet do Zruče nad Sázavou. Při odjezdu z domova jsem tedy zakoupil odpovídající jízdenku (PID) hned v autobuse a vyrazil. V lysé mne ovšem nemile překvapilo 15-ti minutové zpoždění rychlíku do Kolína (tam je jen 6 minut na přestup a ne vždy přípoj čeká). Inprovizuji a měním plán výletu: sedám do osobního vlaku směr Mělník. I zde je jen pár minut na přestup do Mšena. V době odjezdu ovšem přijde hlášení, že i tento vla bude asi na svém odjezdu o 15 minut opožděn. Pomyslel jsem si něco o spiknutí. Vystoupil jsem a vrátil se k odjezdové tabuli. V ten moment zahlásili ukončení nastupování a vlak směr Mělník odjel (bez avizovaných 15-ti minut zpoždění). Rychlík na Kolín už měl v tuto dobu změnu zpoždění na 30 minut. Po chvilce přijíždí osobní vlak od Prahy na Nymburk, a tak do něho nasednu a beru Nymburk jako úspěšný cíl začátku výletu. Projdu se městem (svým okresním, rodným, a navíc tím, že jsem leta do něho jezdil za prací...) k Labi a poté vyrazím směr Kersko. Slavnosti sněženek Bohumila Hrabala nebudu představovat, ale jejich atmosféra tu je patrná stále, i když mnoho let již uplynulo. Potkáte tu drobnosti a výjevy, které vás do této doby navrátí...
Kategorie: krajinapříroda
  • včera
tenjemuj
Hanka se vracela domů a tak jsem se s ní kus cesty svezl, abych se posléze po svých prošel k domovu. Vystoupím v Ostré, ano tam co je Botanicus, a jdu nejdříve k dnes mrtvému rameni Labe Doubkám (Felinky), a poté až k Labi. Podle něho se vracím do Litole a pak už jen přes Lysou do Milovic. Foťák s sebou nemám a tak jen pár cvaků, co mě "praštilo přes nos" na mobil
Kategorie: příroda
  • minulou neděli
tenjemuj
Při dalším výletu na Děčínsko dojíždíme vlakem do Dolního Žlebu. Zde s potížemi vystupujeme sami, ale vlak byl narvaný k prasknutí turisty, směřujícími do saských pískovců. Necháme se převézt přívozem na druhý břeh a zamíříme k ústí Suché Kamenice, kterou projdeme až do Arnoltic. Přes Bynovec se vracíme k Labskému kaňonu a proti proudu Labe se vracíme do Děčína. Naše plánovaná zastávka na děčínském zámku je narušena nepřeberným množstvím lidí: v Děčíně se koná jakási pouť (či co...), všude hraje hudba, všude nějaké atrakce, kličkujeme mezi davy... Proto se rychle dekujeme na nádraží a odjíždíme k domovu
  • minulou sobotu
tenjemuj
České Středohoří je pro středočecha dostupné a příjemné prostředí, hlavně oblast kolem Litoměřic, kam nás zaveze přímý vlak z Lysé nad Labem. A tak vyrážím za krásného slunného dne, i když vládnou ledoví mužíci a dávají o sobě vědět i díky větru. Začínám v Liťáku a přes Bílou stráň mířím na Hradiště. Zde se díky větru dlouho nezdržím a pokračuji na další "kamennou horu" Plešivec. Zde se stanete masovým vrahem: je tu všude tolik mravenců, že opravdu nemáte kam šlápnout. A tak se ani zde dlouho nezdržuji, i když výhledy dnes nejsou nejhorší, mířím přes sedlo mezi Deblíkem a Trabicí do Sebuzína. Tady, ač je zde nádraží, vaky většinou nezastavují, a tak máte dvě možnosti: buď autobusem dojet do Ústí - Střekova, nebo podél trati jít přes Církvice (i zde bývala kdysi žel. zastávka) do Libochovan. A druhou možnost jsem si vybral já
  • minulé pondělí
tenjemuj
Vraceli jsme se ze Zákup a měli naplánováno několik zastávek. Nakonec zůstalo jen u první. Z Provodína jsme si vyšli na Lysou skálu, alias Spící panna. Vylezli jsme na ni a dohledy nic moc. Navíc se na nás hnala přeháňka (a po mokré skále není radno riskovat lezení) a tak jsme okamžitě slezli zase dolů. Bohužel u sychrava už zůstalo a tak se vracíme domů bez dalších aktivit
  • 11.5.2019
  • 11.5.2019
Výlet tanvaldských turistů.
  • 9.5.2019
tenjemuj
Poslední třetí túra se nám také trošíčku protáhla. Původně jsme chtěli vyjet na Pancíř lanovkou, ale ejhle - nejezdí. A tak šlapeme nahoru pěšmo, ale není to nic zdrcujícího. Ostatně zbytek trasy je trocha houpavý, ale hlavně celkově klesavý. Tak pojďme...
tenjemuj
Druhá túrka je po včerejší oddychová, i když délka hovoří za své. Tuto trasu jsme chtěli jít hned při příjezdu a měla končit v Železné Rudě, ale bylo jinak (jak jsem se zmínil v minulém albu). A tak dojíždíme zdejšími autobusy do Nové Hůrky a pak už po svých krásnou šumavskou přírodou na jezero Laka a poté přes Železnou Rudu až "domů" do Špičáku
tenjemuj
Na jeden z prodloužených májových víkendů jsme vyrazili na Šumavu a zde absolvovali tři túry. Tato první byla nejnáročnější, skoro pochodové cvičení, ale krásná, liduprázdná. Májová Šumava se sice tváří jarně, ale zima dává stále o sobě vědět nejen teplotou, ale i sněhem. Byli jsme ubytování v obci Špičák. Už cesta sem byla dobrodružná. Po zdolání více než poloviny cesty se mi porouchalo auto (jeli jsme brzy s tím, že ještě před ubytováním uděláme nějakou menší túrku), a tak se obracíme a v "nouzovým" režimu se vracíme domů. Přeložíme věci do Hančina auta a jedeme podruhý, a nyní už bez závad. Malý problém je jen v tom, že toto auto nemá dálniční známku. Dorážíme navečer, ubytujeme se a už jen plánujeme co dál...
tenjemuj
Nikdo o nabízený výlet ze staré party neměl zájem a nebo nemohl a tak vyrážíme s Hankou sami. Autem do Šternberka a odtud vlakem, nebo spíš náhradní autobusovou dopravou, do Kácova. Počasí proměnlivé, byly hlášeny tři přeháňky a přesně tak to vyšlo. Pro nás to vyšlo obzvlášť, neboť první dvě jsme přečkali v pivovarské hospůdce, a třetí přišla až když jsme seděli v autě a vyrazili k domovu
tenjemuj
Vrbodol je slepé údolí na Kokořínsku, ale přesto se dá do něho dostat i z druhé strany. Jen to není pro každého. V každým případě ale prohlídku tohoto údolí doporučuji všem, kteří do něho ještě nenakoukli. Konec údolí už je bez cesty veden pěšinkou po jeho dně, kde při dešti asi teče potůček. Terén je tu dosti těžký, zpestřený prolézačkami popadaných stromů a vymletým korytem. My jsme do něho sestoupili z druhé strany, ale cestu ani zde nehledejte. Prostě po mezi podél obilí a pak už jen zvířecí stezky... A jste tam. Počasí bylo pošmourné, ale hlavně že nám nezapršelo
  • 28.4.2019
tenjemuj
Před čtyřmi lety jsem šel Z Kolína do Poděbrad po pravém břehu Labe. Tentokrát jsem si to střihl obráceně, Byla to příjemná jarní procházka pod víc než hřejivým sluncem
  • 25.4.2019
tenjemuj
Jaro v plném proudu a tak vyrážím do hor - mých oblíbených. Jako kluk jsem sem jezdíval na dětské tábory a našlapal tu nemálo kilometrů. Pak jsem vyrostl a přestal sem jezdit i kvůli imisím, jež byly následkem zprovoznění tepelné elektrárny v sousedním Polsku. Chtěl jsem si Jizerky uchovat v paměti tak, jak je má dětská dušička pamatovala. Nic netrvá věčně. Klima se částečně zlepšilo (na chvilku) a příroda i člověk se s tím důstojně popral. A tak jsem se tam vrátil, ale ty mé Jizerky skryté v dušičce už nenacházím. Změnila se krajina, změnila se hustota osídlení, ale hlavně se změnili lidé. Bohužel k horšímu. Opravdu mi chybí upřímnost, tolerance a hlavně úcta k přírodě... A tak jsem se vrátil navštívit místa, která jsou spjaty s mým životem v dětských táberech (záměrně nepíšu pionýrský, protože toto byl tábor eRÓHá, ale velký rozdíl mezi nimi nebyl). Vždy nám minimálně polovinu tábora propršelo (Jizerky takové byly) a tak mi nevadilo, že sice neprší, ale bylo pod mrakem a mlžno. Nakonec jsem se dočkal i slunce, a paradoxně v místech okolo Josefodolské přehradní nádrže, která za mých mladých let ještě neexistovala
  • 24.4.2019
tomzalesak
Pokus o přejetí Jizerských hor na kole se nezdařil.
Zato tu jsou překvapením Krokusy u Hnojového domu.
  • 20.4.2019
tenjemuj
V neděli jsme vyrazili na Sázavu s malou Baruškou a jejím tátou. Vlakem jsme dojeli do žst. Jílové u Prahy. Ta se nalézá nikoli v Jílovém, ale vedle vesnice Borek. Odtud za krásného slunečného počasí vyrážíme směr Prosečnice, tj. do Hornopožárského lesa, a když to ještě více upřesním: projdeme se Vlčím dolem. Poté z Prosečnice popojedeme do Týnce nad Sázavou k Sázavě na malou procházku do kempu a po nezbytné zastávce v restauraci s dětským koutkem se navracíme domů
tenjemuj
Sobotní výlet o Velikonocích jsem natrasoval do Českého Středohoří. Je to podobná trasa, kterou jsme šli kdysi s partou. Parta se však rozpadla a jako celek nefunguje. Výstup na Lovoš z Lovosic, Oparno i s údolím a nakonec po břehu Labe zpět do Lovosic jen s letmým průchodem města. Bylo nádherné slunečné počasí, bohužel s velmi špatnými dohledy
  • 20.4.2019
tomzalesak
v pořadí už 391. Jízda Velikonočních jezdců na koních žehnající na své cestě z Ostritz do Marienthalu a zpět polím a úrodě.
  • duben 2011 až duben 2019
tenjemuj
Chtěl jsem si dát trochu do těla, a kde jinde než ve skalách. V Českém Ráji jsem již delší dobu nebyl a tak byla volba snadná. Projít se zelenavší přírodou po starých známých místech a navíc zase prolézt skály na Vepřsku. Sluneční pohoda...
tenjemuj
Nedělní výlet na Haškovu Lipnici byl opředen tajemstvím jestli nás počasí ponechá bez velkého deště. Ponechalo. Naopak jsme si připadali jako na podzimním výšlapu: mlžnost a občas drobné mrholení
tenjemuj
Jako procházka lesem: dobrý, jako poznávací výlet: špatný. Zámek Lány do Velikonoc zavřený, park jakbysmet, obora nedostupná a výběh se zvířaty za dvojitým plotem, kde nejsou takřka vidět. Otvírá se až v květnu a navíc, nevím proč se divím, je zpoplatněno. Naši přemnoženou zvěř ukazujeme dětem za peníze - kam to spějem. Chladné počasí nás provázelo při chůzi podle obory, kde kromě nějakého toho ptáčka jinak nic neuzříte (asi by to chtělo mít štěstí...) A tak docházíme až do Zbečna k Berounce a odtud se navracíme domů
  • 12.4.2019
tomzalesak
13. dubna 2019 vyšlo na sobotu a tak jsme se pod věží Grálu u pomníčku Emila Nováka sešli vzpomenout 30. výročí jeho tragického skonu.
Kategorie: architektura
  • 13.4.2019
tenjemuj
Sólovýlet na Seč. Již jednou jsem měl naplánovanou túru na obejití Seče, ale tenkrát nás zastavila bouřka a déšť, a tak jsme se Z Ohebu vrátili a odjeli zpět domů. Tentokrát bylo počasí vlídné. I slunce se ukazovalo a šmajd byl příjemný. Zajímavostí je, že celé okolí vodní nádrže Seč je prošpikováno chatovými oblastmi, rekreace tu jen kvete, na trase je mnoho hospod a kiosků, ale nečekejte, že si takhle v dubnu dáte někde osvěžení. Leda tak si vzít plavky a osvěžit se ve vodě
mparikova
Z Dolní Branné se vydáváme po stopách staré,nyní již rozorané zemské cesty,kterou nyní připomínají už jen kamenné kříže uprostřed polí. Kocháme se úžasnými výhledy na Krkonoše, asi stejně tak jako naši předkové,kteří tudy chodili jistě raději než údolím. Zhruba 15 km trasu ,plnou zajímavých objektů a informací o nich nejen od Janičky,ale tentokrát i od šéfredaktora časopisu Krkonoše a Jizerské hory pana Jiřího Bašty,zakončujeme v Hostinném v cukrárně pod podloubím. A zpět do Dolní Branné se s radostí svezeme vlakem :-)