Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

brestaci

Alba oblíbenců

Alba lidí, které má brestaci v oblíbených

73 fotek, včera, 15 zobrazení, 1 komentář
Kraj vápna a cementu je trochu nadnesené, hlavně co se týče mých zájmů a cílů. Ale patří to k těmto místům. Začátek Třemošnice a původní vápenná pec Berlovka, Prachovice - ohromný vápencový lom a továrna na výrobu cementu, Vápenný Podol a další bývalá vápenná pec... To všechno jsem měl na trase a k tomu na začátku Lovětínskou rokli, ve finále zase zříceninu hradu Lichnice. Horké počasí a 22 km mi dalo docela zabrat
62 fotek, v úterý, 44 zobrazení, 43 komentářů
Vlakem zajíždím do Stránčic a odtud vyrážím vstříc do kopečků zvedající se Benešovské pahorkatiny. Můj cíl je takřka na dosah řeky Sázavy
45 fotek, minulou sobotu, 55 zobrazení, 52 komentářů
Ale že jsme si řádně prohřáli své tělesné schránky v těch uplynulých horkých dnech. My jsme si dali týden pauzu a v sobotu vyrážíme na krátkou (necelých 12 km) procházku. Do hor. Krkonoše nás přivábily na svou oblast pod Kotlem: Kozelský hřeben. Je to první zóna NP a žádné turistické značení v něm nenajdete. Přesto po lesních cestách lze dojít k určitým zajímavostem. My jsme Kozelský hřeben prakticky obešli kolem dokola a Vídeňská skála na jeho jižní straně určitě za zastavení stojí
38 fotek, 4.8.2018, 58 zobrazení, 46 komentářů
Tři dny strávené v Orlických horách minulý týden nás přiměly se sem vrátit. Jeden z důvodů byl i ten, že jsme zde před čtyřmi roky absolvovali puťák z Rokytnice v Orlických horách po hřebeni, došli jsme na Velkou Deštnou a zde jsme skončili. Tenkrát nás zradilo počasí a my jsme sestoupili dolů na autobus a hajdy domů. Proto jsme tentokrát chtěli v jednodenním šmajdu tento hřebenový přechod dotáhnout až na Vrchmezí. Zajíždíme za hřeben mezi Šerlich a Bedřichovku a zde na parkovišti na okraji lesa odstavujeme auto. Jako první vyšlapeme na nejvyšší vrchol Orliček, na Velkou Deštnou. Jsme nemile překvapeni turistickým ruchem nejen zde, ale po celou trasu pochodu. I když po pravdě, čím víc jsme se později vzdalovali od Masarykovy chaty, tím uměrně lidí ubývalo. Přesto jsme se na Vrchmezí rozhodli sestoupit na polskou stranu a tudy jsme se v pohodě vrátili k autu. K počasí: honili se nám mračna nad hlavou, ale nezmokli jsme
72 fotek, 3.8.2018, 57 zobrazení, 61 komentářů
Touha se zase projít byla větší než pokračovat v pětidenním skrývání před sluneční výhní současného léta. Autobusy jsem se přepravil do Kostelce nad Černými lesy, zde jen letmo prohlédl centrum a hajdy do zdejšího pivovaru na oběd a na jedno... Z Kostelce jsem vyrazil po neznačenkách do údolí Jalového potoka. Až takřka u Obory do lesní obory vcházím na žlutou TZ, která mne dovede do Přehvozdí. Dále po modré TZ do Tuchoraze a pak po rozkopané silnici do Českého Brodu. Tam po 17-ti km šmajdu rovnou do Šenku, ale tam jsem již nefotil, jen doplňoval vypocené tekutiny...
44 fotek, 25.7.2018, 47 zobrazení, 17 komentářů
Byl to výlet "z nutnosti". Jeli jsme navštívit kamaráda Pavla do Mříčné, ale on měl nějaké zařizování na úřadech v Liberci. A tak jsme vyrazili na procházku přes kopec do Jilemnice a zpět. Jak jsem zjistil, už jsme se s Táňou (mois) nemohli setkat, byla zde za rodinou na návštěvě, ale už odcestovala domů. V Jilemnici jsme prošli Zvědavou ulicí až na náměstí, zde dali oběd a pivo a přes Kozinec se vrátili do Mříčné a zastavili jsme se u rodného domu pana řídícího učitele, propagátora turistiky a Krkonoš, Jana Buchara
54 fotek, 23.7.2018, 47 zobrazení, 40 komentářů
Po dvou nocích strávených v Bartošovicích nás před návratem domů čeká ještě jeden okruh. Přejíždíme do Zdobnice. Odtud jdeme přes Kačerov, na který mám vzpomínky ze školních let, do Limberka. Odtud se vracíme do Zdobnice přes Rampuše. Že vám to něco připomíná... Jistě, Rampušák je horský duch, vládce a ochránce Orlických hor, obdoba Krakonoše v Krkonoších
67 fotek, 22.7.2018, 45 zobrazení, 35 komentářů
Na druhý, nedělní výlet jsme popojeli jen o pár km vedle Bartošovic, k silničnímu mostu přes Divokou Orlici, patřící do lokality Zemské brány. Přírodní rezervace Zemská brána se nachází v Orlických horách na toku řeky Divoké Orlice na území od hranic s Polskem po Klášterec nad Orlicí. Rezervace byla vyhlášena v roce 1987 a její celková rozloha čítá 88,2 ha, nachází se v nadmořské výšce 570 až 650 m n.m. Předmětem ochrany je především balvanité řečiště Divoké Orlice, která v těchto místech prorazila hřeben Orlických hor a vytvořila hluboce zařízlé údolí nazvané Zemská brána. Na strmých svazích říčního údolí se zde nacházejí zajímavé a horolezecky využívané skalní útvary
68 fotek, 21.7.2018, 75 zobrazení, 58 komentářů
Plánované Orlické hory jsme odložili o jeden den z důvodu předpovědi počasí pro tuto oblast. Měli zde padat "trakaře", ale ve skutečnosti zde ani nekáplo, stejně tak u nás v Polabí. A tak jsme v sobotu přicestovali do Bartošovic v Orlických horách, odstavili auto vedle Johánka u Obecního úřadu a vyrazili směr Neratov. V Horní Orlici, části Bartošovic, prohlížíme nejprve kostel sv. Jana Nepomuckého. V Neratově zajdeme k zajímavému kostelu Nanebevzetí Panny Marie. Cestou zpět "přes kopec" jsme potkali dvě sochy Johánků a další tři ještě přímo v Bartošovicích. Prostě kraj Johánků. Potkali jsme se zde i s velmi zajímavým člověkem, o kterém se zmíním na konci alba. Počasí nádherné a pivo jakbysmet
66 fotek, 19.7.2018, 89 zobrazení, 93 komentářů
Mostecká pánev (dříve Severočeská hnědouhelná pánev (SHP)) je geomorfologický celek v centru Krušnohorské soustavy. Tektonická sníženina se nachází v severních Čechách na území okresů Chomutov, Most, Teplice a Louny. Od druhé poloviny 19. století zde probíhá soustavná důlní činnost, která změnila původně plochý až pahorkatinný reliéf pánve. Naše cesta vlakem od Ústí nad Labem skončilajednu zastávku před Mostem v Želenicích a přes Kaňkov se vracíme zpět do Bíliny. Odtud ještě vystoupáme na náš hlavní cíl a to je Bořeň. Bořeň je největší povrchový znělcový (fonolitový) útvar ve střední Evropě, který se pne nepřehlédnutelně nad městem Bílina. Odtud na jeho vrchol musíte zdolat 300 výškových metrů a spolu s odpoledním sálavým sluncem, při kterém jsme ho zdolávali, to je docela dobré dechové cvičení. Ale rozhledy z něho, byť to není do čisté přírody, určitě za to stojí
46 fotek, 16.7.2018, 49 zobrazení, 26 komentářů
Z šumavského podhůří jsme se přesunuli na okraj Českého lesa. Odtud jsme naplánovali výstup na jeho nejvyšší vrchol, tisícovku, Čerchov. Výchozím místem byl Babylon a od něho přes Českou Kubici na vrchol a zpět přes Pec. Bohužel se nám zkazilo počasí. První déšť s bouřkou přečkáváme na obědě v České Kubici. Další přeháňky nás častují při výstupu i na vrcholu samém. Při návratu jen tak tak docházíme do auta a rozhodujeme se pro návrat domů. Plán byl ještě na další den až na Přimdu, ale v autě se špatně usušíte. Nevadí, kde jsme skončili zase příště začneme a budeme pokračovat
67 fotek, 15.7.2018, 60 zobrazení, 65 komentářů
Svatoborský okruh, jak jsem ho pojmenoval, byl dlouhý 21,5 km a navštívili jsme při něm několik těžko přežívajících vesnických zámečků západně od města Sušice. Počasí proměnlivé. Několik dešťových přeháněk jsme minuli, ale odpoledne při výstupu na Svatobor už ne
96 fotek, 14.7.2018, 63 zobrazení, 102 komentářů
Vyrazili jsme do podhůří Šumavy hned vedle Sušice. Jen tak s přespáním v autě. Cestou tam zastavujeme ve Lnářích původně jen na zmrzku, ale... Nezastavit se ve zdejším zámku by asi byla hloupost. A tak konáme. Na zdejší vedlejší tvrzi se konají svatby a chodí se do zámeckého parku fotit. Využíváme toho a proklouznem do parku na prohlídku. Další zastávkou cestou na Sušici je zřícenina hradu Rabí. Za nízké vstupné zajdeme jen na první nádvoří, ale zde toho mnoho na koukání není. Snad jen draví ptáci, kteří čekají na další ukázku lovu a práce s nimi. Obejdeme hrad zvenčí, na náměstíčku zajdeme do Rabské restaurace na výborný oběd a pokračujeme do cíle naší cesty. Sušici projedeme skrz a zakotvíme na břehu Otavy na severním okraji osady Páteček. Odpolední čas vyplňujeme lehkou túrkou k rozhledně nad Sušicí a samozřejmě i prohlídkou města Sušice. Den zakončíme v kiosku Páteček, stojící na strategickém místě u mostu přes Otavu a 50 metrů od našeho odstaveného auta připraveného nás pojmout na bivak
41 fotek, 9.7.2018, 51 zobrazení, 45 komentářů
Poslední den je vždycky něčím zvláštní. V tomto případě to platí o to víc, že bychom rádi využili právě tento den, ale svým způsobem vám brání představa, že jste už opustili ubytování, venku je opět horký letní den a vy se při propocení nemáte kde pořádně umýt... Prostě jsme vypustili namáhavé šmajdání a jdem se jen lehce projít na okraj Silické planiny a zbytek dne do odjezdu trávíme lenošením u koliby Soroska, kde nám stojí autobus a dělá si bezpečnostní pauzu aby nebyl limitován nočním přejezdem domů. Dlouhé chvíle trávíme střídavě v kolibě a nebo vyvalováním na sluníčku v trávě. Já se při tom snažím ulovit nějaké snímky ze života zdejší flory a fauny
42 fotek, 8.7.2018, 35 zobrazení, 25 komentářů
Pátý den začínáme, jak jinak, jeskyní. Dnes ji ale navštívíme, protože se od předešlých liší. Ochtinská aragonitová jaskyňa byla náhodně objevena roku 1954 při ražení geologické průzkumné štoly. Jako jediná přístupná jeskyně na Slovensku leží v minerálu aragonitu, takže její výzdoba je tvořena jedinečnou výzdobou charakteristickou jehlicovitými útvary a byť prohlídková trasa měří jen 230 m, určitě se vyplatí jeskyni, která je od roku 1995 zapsána v seznamech UNESCO, navštívit.
78 fotek, 7.7.2018, 41 zobrazení, 41 komentářů
Čtvrtý den se začíná Krásnohorskou jeskyní z obce Krásnohorská Dlhá Lúka. My ji nenavštívíme a z Dlhé Lúky se dáváme na pochod směr Krásnohorské Podhradie. Zde potkáme mauzoleum a vystoupáme ku hradu Krásna Hôrka. Po návratu do Podhradí se opět přidáme k výpravě. Druhé zastavení se uskutečnilo na Silické planině u zdejší Ľadnice. Poté byla zastávka v Rožňavě na nezbytný nákup potravin na neděli na svačiny a zpáteční cestu domů. Poté jsme odmítli návrat autobusem na ubytování do Betliaru a vydali se zpět pěšky přes kopec
90 fotek, 6.7.2018, 43 zobrazení, 38 komentářů
Po ranní návštěvě v jeskyni Domica pokračoval třetí den jen lehkým odpočinkovým programem. Návštěva obce Štítnik a jeho pozoruhodností, poté do bývalého okresního města, centra Slovenského krasu, Rožňavy, a na závěr prohlídka Kaštielu v Betliaru. Na vnitřní prohlídku jsme nešli, ale navštívili jsme jeho velký park. Počasí po prvních dvou parných dnech došlo k lehkému a příjemnému ochlazení. Za zmínku stojí, že ve správách mluvili o bouřkových a dešťových patáliích po celém Slovensku, ale zde ani kapka, o bouřce ani nemluvě
58 fotek, 6.7.2018, 35 zobrazení, 28 komentářů
Úvod třetího dne patřil jeskyni Domica. Tuto největší jeskyni Slovenského krasu jsme si nemohli nechat ujít. Album je zařazeno jako samostatné
81 fotek, 5.7.2018, 56 zobrazení, 71 komentářů
Druhý den se začínalo opět jeskyní: Jasovskou. Jasov leží v jihozápadní části Košické kotliny, na území pod dominantou vápencové Jasovské skály, pouhých 28 km od Košic. My opět jeskyni vypouštíme, ale prohlížíme památky obce Jasov. Poté přejíždíme kolem Turnianského hradu do Zádielu a zde přecházíme nejprve planinu a poté zpět dolinu stejného jména. Na závěr se ještě vracíme do obce Háj a zde v Hájské dolině poznáváme vodopády Hájského potoka
45 fotek, 4.7.2018, 56 zobrazení, 48 komentářů
Čas prázdnin se rozběhl a s nimi se roztáčí i kolotoč dovolených. O to víc, že dva dny svátků umožnil další týden k dobru. Využíváme jej a vyrážíme s Hoška-tour do Slovenského krasu. Noční přejezdy nám sice dávají zabrat, ale přežíváme. Každý den je plánována návštěva jedné jeskyně. My jsme se rozhodli k návštěvě jen dvou. Jeden z důvodů jsou výše vstupného (5 - 8 euro za osobu a 7 - 10 euro za foťák). Poté následuje túra. Dnes je to přechod Plešivecké planiny. Na závěr pak něco málo snímků z Betliaru, obce ležící 5 km severozápadně od Rožňavy

Rajce.net je největší česká sociální síť
zaměřená na sdílení fotografií a videí.

Nabízí neomezený prostor zdarma, snadnou a rychlou výrobu fotoknih i jiných fotoproduktů.