Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

brestaci

Alba oblíbenců

Alba lidí, které má brestaci v oblíbených

73 fotek, včera, 10 zobrazení, 7 komentářů
Podzvičinsko je oblast v podhůří Krkonoš. Dominantou této podhorské oblasti je vrch Zvičina, v jehož okolí se rozprostírá rozmanitá, bohatě vrásněná krajina. Když jsme vyjížděli z domova, kde bylo jasno, i když mrazivo, nečekali jsme, že právě zde a dnes narazíme na typicky zimní podmínky, které jsme u nás potkali za celou zimu jen nepatrným náznakem. Nevadí. akorát nebyly výhledy a i husté sněžení občas znemožnilo dokumentování. No, alespoň máme důvod k návratu do těchto míst
47 fotek, ve čtvrtek, 127 zobrazení, 92 komentářů
Koleno furt neslouží jak bych si představoval a pozvolna ho zatěžuji, ale jen víceméně v rovinatých lokalitách. Ozval se mi kamarád Pavel, že bychom mohli "něco dát" a tak jsem nabídl Ralsko. Byl nádhernej sluníčkovej den a i výhledy nebyly nejhorší. A tak došlo na první zatížení při převýšení. Co bych se nepřiznal: bylo to ploužení do kopce a navíc i funění. Fyzička, když vám to nešlape, si klidně bez povolení odejde...
64 fotek, v úterý, 68 zobrazení, 91 komentářů
Sólo courání za pěkného dne. Zajel jsem do Loučeně a odtud vyrazil směr Mcely. cestou zpět kolem jabkenické obory na Dobrou vodu a přes loučeňskou hájenku návrat do Loučeně
35 fotek, v pondělí, 45 zobrazení, 16 komentářů
Měl jsem v Lysé nějaké zařizování a tak jsem jej využil, abych nafotil a doplnil pojmenování soch na ohradní zdi kolem kostela Narození sv. Jana Křtitele. Sice jsem je již jednou publikoval, ale bez popisu. Poté jsem vyrazil zpět k domovu kolem národní přírodní památky Hrabanovská černava
72 fotek, minulou sobotu, 52 zobrazení, 97 komentářů
Navštívili jsme Polabí na rozhraní Středolabské a Východolabské tabule. V tomto rozhraní na levém břehu Labe najdeme Chvaletice, a u nich tepelnou elektrárnu. Od Chvaletic jihovýchodním směrem se pak začínají zvedat nedaleké Železné hory. Naše první zastavení však nejdříve patřilo Týnci nad Labem, a poté jsme přejeli do Řečan. Odtud je to kousek do hřebčína Kladruby nad Labem, ale my dnes jdeme na opačnou stranu, na Zdechovice. Po prohlídce (jen exteriéry) zdevastovaného zámku po obývání sovětskou armádou v době nedávno minulé se vracíme lesními a polními cestami zpět do Týnce nad Labem. Celý den bylo pod mrakem, mlhavo, ale bez srážek
43 fotek, minulé pondělí, 53 zobrazení, 59 komentářů
Opět jsem použil Benátky nad Jizerou jako výchozí místo, ale cestu k domovu jsem natrasoval podél Jizery do Kochánek a odtud přes Kačov, Předměřice nad Jizerou do Jiřic, a domů. Bylo hezky, ale občas se přehnala v okolí sněhová přeháňka. Žádná mne nenatrefila
61 fotek, 10.2.2018, 101 zobrazení, 126 komentářů
Trampský časopis Roverky.cz na svých stránkách roverských patriotů tuto oblast takto výstižně charakterizují.. "Jméno Roverky budete v mapách hledat marně. Přesto krajina tohoto jména existuje. Krajina zvláštní. Nevelká rozlohou, bez civilizace, bez turisticky atraktivních cílů, mlčenlivá. Nenabízí mnoho sportovního vyžití. Nic pro vyznavače "adrenalinu". Zato zde poutník nalezne to, co marně hledá jinde. Ticho a osamělost hlubokých roklí. Skalní bludiště, kde se dá překrásně zabloudit. Vůni borové smůly ve slunečním vedru. Nebo těžké aroma zmoklé lesní prsti, když se z roklí zvedají po dešti oblaka páry. Šumění větru v korunách, křik krkavců a ranní koncert zpěvného ptactva. A občas, jako odměna za vytrvalost, se otevře pohled ze skalního temena na zelený kožíšek stromů na skalách kolem a na majestátní siluetu krále Roverek - Vlhoště." Já to tak cítím, ale nikdy bych to takto krásně nevystihl popsat.Takže: Roverky je oblast spadající pod Ralskou pahorkatinu, oblast severozápadním směrem od města Dubá, tzv. zadní Kokořínsko. I zde jsou místa, které stojí za návštěvu a mnozí z Vás je určitě již navštívili, jen je nemají spojeny s Roverkami...
37 fotek, 6.2.2018, 51 zobrazení, 58 komentářů
Využívám sluneční štědrosti a vyrážím na krátkou procházku z Benátek nad Jizerou. Liduprázdným bývalým vojenským prostorem se zase vrátím domů
77 fotek, 3.2.2018, 89 zobrazení, 88 komentářů
Údolí Berounky mezi Zbečnem a Roztoky, povrchní návštěva hradu Křivoklát, to jsou místa, která jsme se rozhodli navštívit. hlavně šlapání po neznačence po pravém břehu Berounky do Roztok byl pěkným zážitkem, umocněný tím, že k našemu překvapení cesta byla prosta jakýchkoliv odpadků, i když je evidentně využívána. Provázelo nás nevyzpytatelné, přímo aprílové počasí, od slunce až po sněhové přeháňky
85 fotek, 31.1.2018, 83 zobrazení, 97 komentářů
Nastával další polojasný teplý zimní den a já se rozjel do města Čáslavi na prohlídku města, ale i jeho nejbližšího okolí, s hučícími vojenskými letadly nad hlavou
86 fotek, 30.1.2018, 71 zobrazení, 42 komentářů
Představovat Prachovský skály široké veřejnosti je nošením dříví do lesa. Jediné co mne ale mrzí, je, že tato oblast, jež je dědictvím našeho národa, se dostala restitucí do rukou rodiny Šliků. Budiž jim alespoň ke cti, že zde provozují služby spojené s cestovním ruchem. Jinak řečeno: od 1.4. do 31.10. se zde platí vstupné...
79 fotek, 28.1.2018, 81 zobrazení, 102 komentářů
Nedělní poznávací procházka byla natrasována do Panenských Břežan a nedalekých Klecan. První písemná zmínka oPanenských Břežanechi pochází z roku 1233, kdy je zmiňována jako ves ženského benediktinského kláštera sv. Jiří na Pražském hradě (odtud název „panenské“). V obci se nacházejí dva zámky, zvané Dolní a Horní. Klecany jsou pak malé město v okrese Praha-východ. Leží asi 5 km severně od okraje Prahy na pravém břehu Vltavy.
46 fotek, 27.1.2018, 91 zobrazení, 76 komentářů
Ano, je to taky Máchův kraj, ale záměrně ho zde neuvádím, protože mi nejde dohromady bývalé vojenské letiště s romantikou a poezií K. H. Máchy. I přes pozůstatky vojenských objektů a letiště je zde ovšem v okolí krásná příroda: lesy i rybníky. Dnes bylo špatné počasí, mrholilo, a přesto jsme si zde procházku užili a ještě při tom mnohé viděli. Proti milovickému letišti i okolí je zde čistěji, uklizeněji, prostě přívětivěji
41 fotek, 26.1.2018, 50 zobrazení, 41 komentářů
Dnes nás to "zaválo" do Kolína a tak využíváme volnou chvilku k procházce po tomto pěkném městě. Při návratu domů pak ještě zajíždíme do obce Kamhajek, kde hned první dům v obci je rodný našeho výtečného zápasníka Gustava Frištenského. Po zastavení jen na fotky přejíždíme jen opodál do obce Vítězov a odtud podniknem krátkou procházku k Nové Vsi na kopec Bedřichov. Zde se nachází pomník bitvy z roku 1757 u Kolína
43 fotek, 14.1.2018, 101 zobrazení, 79 komentářů
Jedna z nejpříjemnějších procházek na Kokořínsku: z Nosálova na Vrátenskou horu (rozhledna) a dál ku hradu Houska až na Řípskou vyhlídku. Asi 10-ti km dlouhý šmajdík i s návratem zpět pod hřebenem Houseckých vrchů
62 fotek, 13.1.2018, 146 zobrazení, 155 komentářů
Ralská pahorkatina, přesněji její jihozápadní výběžek, se nalézá v oblasti východně od Litoměřic a takřka se dotýká toku řeky Labe. Je to oblast, kde končí Česká tabule a Labe se přibližuje Portě Bohemice, to znamená oblast Českého Středohoří. Počasí moc nepřálo: bylo pod mrakem, ale hlavně bylo mlžno. Výhledy velmi sporadické
56 fotek, 10.1.2018, 112 zobrazení, 78 komentářů
Opět jsem se přesvědčil. že předpověď počasí jako mnoho dalších záležitostí v této republice nepatří mezi věrohodné. Zkrátka možnost sluníčka v západní části našeho území se nekonala. Ještě že nepršelo. Český kras je krásný celoročně, ale je tu ale... V této době je blátivý, klouzavý, přímo nevyzpytatelný. Byl jsem tam sám, a navíc úplně sám. Tím chci říct, že jsem za celý den nikoho nepotkal, i ti koně, co mi rozšlapali cestu, byli v ohradě. Výlet dobrý, ale lepší výhledy bych uvítal
59 fotek, 6.1.2018, 90 zobrazení, 84 komentářů
Tak pojďme do tý nový sezóny. Procházka okolo Břehyňského rybníku. Když jsme toto absolvovali naposled v létě, byli jsme zde krutě poštípáni ovády. To se dnes nekonalo, i když bylo na tuto dobu nezvykle teplo a i slunce se prošlo po nebíčku
49 fotek, 31.12.2017, 106 zobrazení, 82 komentářů
Závěrečný letošní výlet byl víc o setkání než o poznání. V krátké době jsme se znovu vypravili do okolí Bezdězu. Za prvé je pro nás dobře dostupný, ale za druhý proto, že sem byl naplánované setkání staré party. Že se nás tu sešlo jen pět: každej máme nějaké problémy a povinnosti, tak co, třeba to příště konečně vyjde více lidem. Ranní mrholení nikomu na chuti jistě nepřidalo, ale i tak jsme dorazili do Doks a odtud nabrali kurs k Bezdězu a posléze do Bělé pod Bezdězem